VE / VEYA

Kelimeler bir anlam ifade etmez; “biz” “onlar”a anlamlar yükleriz ekseriyetle…

- ki “ve” bir arada olmanın ağır anlam yüküdür.

“Sen” ve “ben” bir arada olmayı ifade eder. Oysa bu ifade mutlaktır.

- ki bir araya gelince “sen” ve “ben”; “biz” olur ve “biz” karşıda “onlar” ya da “öteki(ler)”i belirtir.

Oysa “ben”in karşısında bir öteki, aradaki “ve” ile de rahatça ortaya çıkabilir. Demek ki her mutlaklık muğlâklıklara gebedir.

Oysa muğlâklık, mutlaklığın ötekisi değildir. Buna karşın kelimeler ötekileş(tiril)meye çok müsaittir.

Kelimeler bir anlam ifade etmez; “biz” “onlar”a anlamlar yükleriz ekseriyetle…

- ki “veya” her şey olmaya meyilli hafif bir anlam yüklüdür. Ve her şey olmaya meyilli olan her şey, hiçbir şey olmaya da müsaittir.

- ki “sen” veya “ben” bir olasılık içerir. Oysa her olasılık bir tercih meselesi “veya” kadere daima saygı duyma durumudur aslında.

Önemli olan meselenin tercihe odaklanması “veya” kadere boyun eğilmesi değil, tercihin bir mesele “ve” kadere inancından dolayı bir boyun eğiş olmasıdır. Ve bütün bu durumda olasılık tek hâkimdir ve bu hâkimiyet de olasılığı ‘mutlak’ yapabilmektedir.

“Biz ve öteki”de dominant aktör “ben” iken “biz veya ötekiler/onlar” kullanımında daha fazla eşitlik söz konusudur.

Oysa dominant aktörle kıyaslama yaparken ve kıyaslama konusu eşitlik iken “daha” tabirini kullanmak, bir önceki cümleyi okurken fark edemeyecek kadar “ben”leştiğimizin ve “öteki”leştirdiğimizin kanıtıdır.

Kelimeler bir anlam ifade etmez; “biz” “onlar”a anlamlar yükleriz ekseriyetle…

- ki “ve/veya” şizofrenik ve yerçekimsiz bir anlam taşır. Kendileri bile tartışmalı olan muğlâklık ve mutlaklık bu iki kelime ile daha da karmaşıklaşır.

- ki “ben” bir yandan “ve” ile ilk adımda mutlak olsa da bir adım sonra muğlâklaşacak; “veya”ya gelince her şey olmaya müsait bir hal alacaktır, hiçlik dâhil.

Müsaitlik, hiçlik; muğlâklık, mutlak;

- ki bu da bir olasılıktır.  

“Ben” ve / ”ben ve sen” (biz); karşıda bir öteki / onlar oldukça olasıdır,

“Sen veya ben”in; “biz veya ötekinin / onların” varlığı(mız) da bir olasılıktır,

Ama “sen ve / veya ben”; “biz ve/veya onlar”… Bu olasılık tanımsızdır ve her tanımsızlık esasında bir sonsuzluğu da barındırır.

Ve belki de, muğlâk olana böyle mutlak bir hüküm biçmek de anlamsızdır.

Ama anlam, kelimelerde saklı değildir; “biz” “onlar”a anlamlar yükleriz ekseriyetle…

Samet Zenginoğlu

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Samet Zenginoğlu - Mesaj Gönder --- Okunma

# Tercih

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Karamandan.com Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Karamandan.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Karamandan.com editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Karamandan.com değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Karamandan.com, Karaman ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (532) 765 24 01
Reklam bilgi

Anket Bugün seçim olsa oyunuz kime?
Tüm anketler