Karamandan.com

Karamandan.com

05 Ağustos 2020 Çarşamba
SAMİMİYET TEVHİD NAMAZ
Çağları aşmışız biz, İklimler geçmişiz biz Aynı yöne adanıp, Ölüme koşmuşuz biz.
Kategori : Köşe Yazıları
23 Haziran 2020 18:06
 
SAMİMİYET TEVHİD NAMAZ

Çağları aşmışız biz, İklimler geçmişiz biz
Aynı yöne adanıp, Ölüme koşmuşuz biz.

Korkuları dürenler, Ölümü öldürenler
Rabbinin huzuruna, Peygamberle gelenler

Secdelere kapanıp, Miraca yükselmişiz
Biz Allah'a söz verip, Sözde sebat etmişiz

Hendekleri kazan biz, Bedirleri aşan biz
Hindikuş'ta toprağa, Ak alınla düşen biz

Ölüm ne yandan gelsin, Şimdi neylesin ölüm
Şehadet ikliminde, Çaresiz kaldı ölüm

Korkuları dürenler, Ölümü öldürenler
Rabbinin huzuruna, Peygamberle gelenler

Melodi ve sözlerini sevdiğim güzel ezgilerden bir tanesidir “Çağları Aşmışız Biz”. Melodisinde de sözlerinde de samimiyet kokan ve dinledikçe içimde hissettiğim ve keyifle dinlediğim ve tekrar dinlemekten usanmadığım güzel parçalardan biridir. 

Samimiyet dedim de, ne demek olduğunu son zamanlarda unuttuğumuz ve yakınlarda böyle giderse varlığından bile haberdar olamayacağımız kavramlar arsında ilk yada üst sıralara yerleşmeye çalışanlardandır “samimiyet”. 

“Mü’minin ferasetinden korkun” diyor Allah rasulu (as). Biz ise bu gün her yönüyle Müslümanların cehaletinden korkar olduk. Müslüman olmaktan, Müslümanım demekten, Müslümanca yaşamaktan utanır-çekinir olduk. Nedendir bilmem! Daha doğrusu bilirimde söylemeye dilim varmaz çünkü o kadar çok sebep vardır ki; kelimeler kifayet etmez sanki. 

Müslümanın samimiyeti kelimeyi tevhid ile başlar. Bir kere kullara, sahte ilahlara, putlara, putlaştırılanlara, güce, paraya, saltanata… kulluk edilmeyeceğinin ikrar ve ilanıdır tevhid. “La ilahe illallah.” 

Müslümanın samimiyet sınavı burada başlar ve ardından tek ilah olanı kabul ve ondan gelen her şeye başım gözüm üstüne demekle devam eder. Gerek akide (inanç esasları), gerekse amel. 

İkinci sırada samimiyetimizi ameller ile isbat eder ve ortaya koyarız. Zalimler, şeytanlar, şeytanın kulları ve uşakları, tağutlar, cahiller ve cahiliye bunu görsün ve bize karşı tavrını davranışını ona göre değiştirsin. 

Müslüman bilir ki, Alemlerin Rabbi olan Allah ile yapılan antlaşma (kelimeyi tevhid) artık mazlumun umudu, zalimin korkusudur. Adaletin simgesidir. Ne ölüm korkutur onu, ne işkence, ne de başka bir şey. 

Bir toplulukta bir Müslümanın olması, orada bulunan herkesin ağzından neler çıkacağına dikkat etmesini gerektirir. Çünkü bilirler ki, yanlış söylenen her söz için itiraz edecek birisi var o mekanda. 

Pekala bu güç nereden gelir ve nereden alınır. Elbette ki Allah’tan. Ancak kuru kuruya güç olmaz. Müslümanı küffara, zalime karşı ayakta tutan en büyük güç namazdır. O nedenle; “Namaz mü’minin miracıdır, Namaz kötülüklerden alıkoyar” diyor Allah Rasulü. (as) Namaz bir tevhid eylemidir yani kelimeyi tevhidin insanda vücut bulmuş, dile gelmiş şeklidir. Sadece Alemlerin rabbinin huzurunda eğileceğimizin göstergesidir.

Müslüman bulunduğu yeri rahatsız etmeye memurdur. “Biz rahatsız etmeye geldik” der Ali ŞERİATİ. Bu arada onu da ölüm yıldönümünde rahmetle yadetmiş olalım. Bu cümlelerimden şu anlam çıkarılmasın: Gittiğiniz her yerde insanları rahatsız edip huzurlarını bozun. Hayır, hayır asla bunu kastetmiyorum.  Allah’ı hatırlatıp, insanların konforundan, rehavetlerinden, vurdumduymazlıklarından kurtarmak için hatırlatma ve tavsiyede bulunma ve işin doğrusunu kendi adımıza yapma gayreti içerisinde olmayı kastediyorum. Birde haksızlık, hukuksuzluk, adam kayırma, hile, vs. bunlara karşı çıkma ve dillendirme anlamında. 

İşte namaz bütün bu hususlarda insana direnme ve mücadele gücü veren en büyük ameldir. O nedenle namaz dinin direğidir. O nedenle namazsız müslüman tasavvuru pek makbul değildir, kabul görmez. 

Son zamanlarda namazsız müslümanlık üzerine yoğunlaşan bir anlayış üzerinde duruluyor. Namazsız Müslümanlığın bir diğer adı aslında deizm denebilir. Tam karşılamasa da çok yakındır. Namaz şiardır. Tevhidin ve Müslümanlığın ilanıdır, teslimiyettir alemllerin rabbine. Güzel ahlaktır, doğruluktur, dürüstlüktür. 

Namazsızlık; samimiyetsizliktir, cahiliyedir, müstağni saymaktır, büyüklenmedir, kendi kendine yeterli olduğunu düşünmektir. Allah’ın varlığını kabul etmekle birlikte hayata dair söz söyleme ve karar verme hakkının Allah’a aitliği konusunda tereddüt göstermektir. Yani Allah’ın (cc) ilahlık ve rabbliğini kabul etmede, ortaya koymada net olamamaktır yani flu, gri bir yaklaşımın adıdır.

Yarınların söz söyleme hakkının müslümanların olması ve hakimiyetin kayıtsız ve şartsız Allah’ın (c.c.) olduğunun gösterilmesi ve adil bir dünya için; sözünün arkasında duran ve sözünün hakkını veren ilahi kelimetullahı tüm cihanda hakim kılmak için mücadele eden namazlı ve samimi müslümanlar olarak yaşamamız ve can vermemiz gerektir.

Muhammet Çağlıyan

Okunma : 1071
EKSPERTİZ
guney sigorta
karaman


Gündem haberleri
Karaman'da bir köy karantinaya alındı
04 Ağustos 2020 Okunma: 14879 Gündem
Yangın çıkan iş yerinde büyük çapta maddi hasar oluştu
03 Ağustos 2020 Okunma: 9522 Asayiş
Karaman'daki koronavirüs vaka sayısı Bakanlığın raporuna yansıdı
04 Ağustos 2020 Okunma: 8596 Sağlık
Son dört günün en çok okunan haberlerini gösterir
Ayın en çok okunan haberleri için tıklayın